/
/
بررسی تخصصی ماوس آرک مایکروسافت
ماوس آرک مایکروسافت

بررسی تخصصی ماوس آرک مایکروسافت

🕑 شنبه 28 آبان 1401
فهرست مطالب

سال‌های طولانی است که مایکروسافت به تولید ماوس‌های کامپیوتر مشغول است و می‌توان گفت این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم جانبی باکیفیت است. سری ماوس آرک مایکروسافت ۲۰۱۷ یکی از برجسته‌ترین لوازم جانبی تولیدشده توسط مایکروسافت است که همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. در ادامه برای بررسی این محصول با وینفون همراه شوید.

ماوس آرک مایکروسافت جدید را می‌توان بخشی از بسته سرفیس های معرفی شده اخیر، که شامل سرفیس لپ‌تاپ و سرفس پرو ۲۰۱۷ نیز می‌شدند محسوب کرد. این موج از محصولات معرفی‌شده سخت افزارهای بازطراحی شده، رنگ‌های متنوع‌تر و تغییرات کوچکی را به نسبت محصولات گذشته به مشتریان مایکروسافت عرضه کرد.

ماوس آرک مایکروسافت (Arc) با توجه به سبک طراحی و ارگونومی خاص خود، طرفداران زیادی دارد. حال غول فناوری ردموند نسخه‌ی جدید این موس را طراحی و در کنار سرفیس لپ‌تاپ عرضه می‌‌کند. موس جدید مایکروسافت، حالات و زاویه‌های مختلفی به خود می‌گیرد تا کاربران با توجه به اندازه‌ی دست خود، آن را به بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن تبدیل کنند. بخش جلویی لمسی این موس، همچنین امکان اسکرول صفحه در راستای عمودی و عرضی را بدون نیاز به هر نوع چرخ مخصوص، به‌راحتی فراهم می‌کند.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

قیمت ماوس آرک مایکروسافت

درواقع “ ماوس آرک مایکروسافت ” های جدید که باقیمت ۷۹.۹۹ دلار عرضه می‌شوند بازطراحی “مایکروسافت آرک ماوس تاچ اِس اِی” است که هنوز هم باقیمت ۶۹.۹۹ دلار قابل تهیه هستند.

تخت شدن ماوس هنگامی که بدون استفاده می‌ماند مهم‌ترین ویژگی آرک ماوس است که در محصول جدید نیز دست‌نخورده باقی‌مانده است. این قابلیت که باعث غیرفعال شدن بلوتوث ماوس نیز می‌شود، به‌محض آنکه ماوس به حالت قوسی خود بازگردد دوباره بلوتوث آن را فعال و آماده‌به‌کار می‌کند. آرک ماوس طراحی ارگونومیک خیره‌کننده‌ای دارد به‌طوری‌که با در دست گرفتن آن به شکل خیره‌کننده‌ای به قالب دست مشتری تغییر شکل داده و تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

در کنار این دو مورد برجسته، مایکروسافت از یک ماوس جدید به نام «سرفس آرک» (Surface Arc Mouse) نیز رونمایی کرد. البته محصول مشابهی را چند سال قبل از این غول نرم افزاری دیده بودیم، و اکنون شاهد نسخه متکامل تر و پیشرفته تر آن هستیم.

ماوس آرک مایکروسافت
ماوس آرک مایکروسافت

این ماوس که با استفاده از فناوری بلوتوث با لپ تاپ ارتباط برقرار می کند، از طراحی کاملاً مناسبی برای حمل و نقل و جابجایی برخوردار است که به راحتی می توانید آن را به صورت مسطح درآورید و در کیف خود جای دهید. همچنین دکمه های راست، چپ، میانی و غلطک اسکرول را نیز در این ماوس نمی بینیم، بلکه یک صفحه حساس به لمس تمامی عملیات مورد نیاز کاربر را انجام می دهد.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

تفاوت های ماوس آرک مایکروسافت

مایکروسافت در آرک ماوس اِس اِی غلتک‌های اسکرول صفحه که در ماوس‌های دیگر وجود دارند را حذف کرد. اکنون از نوار قسمت سر ماوس می‌توان برای اسکرول کردن صفحه، یعنی دقیقاً همان قابلیتی که غلتک‌ها ارائه می‌کنند بهره برد. همچنین یک سیستم بازخورد لمسی هوشمند که هنگام استفاده از اسکرول صفحه موتور و اسپیکر کوچکی را برای شبیه‌سازی حس غلتک فعال می‌کند در آرک ماوس استفاده‌شده است.

در طراحی ماوس آرک مایکروسافت به نسبت مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی گوشه های گرد تری ایجاد شده است. به علاوه سرفیس آرک ماوس در مقایسه با نسخه قبلی که در قسمت جلویی بزرگتر از عقب بود طراحی متقارن تری دارد و قسمت عقب آن که در دست شما قرار می گیرد نسبت به قبل پهن تر شده است. قوس ایجاد شده در آرک ماوس جدید نیز مقداری بالا تر از آنچه در گذشته ایجاد می شد شده است. در مجموع این تغییرات احساس متفاوت تر و بهتری به نسبت مایکروسافت آرک ماوس گذشته ایجاد می کند.

حالت آج‌دار زیر دم منعطف ماوس، که در نسخه قبلی وجود داشت در سرفیس آرک ماوس حذف‌شده است. که به بهتر شدن حس مشتری هنگام استفاده از آن کمک می‌کند.

ماوس آرک مایکروسافت
ماوس آرک مایکروسافت

با تمام این تفاسیر به افرادی که از نسخه قدیمی‌تر آرک ماوس استفاده می‌کنند به‌سختی می‌توان گفت که باید آرک ماوس خود را با سرفیس آرک ماوس جدید تعویض کنند. بااین‌حال نوار اسکرول لمسی و همین‌طور توانایی اسکرول افقی شاید ازنظر بسیاری پرداخت بها برای سرفیس آرک ماوس جدید را توجیه کند.

این روزها بسیاری از مردم از ماوس و کیبورد های بلوتوثی و مشکلاتی که با این دستگاه‌ها دارند و اغلب ناشی از تداخل در امواج آنها و بروز لگ در تعامل آنها با کامپیوترهای شخصی است شکایت می‌کنند. البته در بررسی‌های صورت گرفته چنین مشکلانی در رابطه با سرفس آرک ماوس و سرفس لپ‌تاپ گزارش نشده است. بااین‌حال می‌توان گفت سرعت عمل کلیک و بازخورد ناشی از کلیک سرفیس آرک ماوس در کامپیوتر در حد مطلوبی است.

البته ماوس آرک مایکروسافت دقیقاً دقتی را که یک ماوس باسیم ارائه می‌کند ندارد و گاهی ممکن است شما نیازمند به کلیک مجدد برای اجرای فرمان موردنظر باشید.

حالا در این جا به چند نقطه مثبت و منفی ماووس مایکروسافت ارک اشاره میکنیم

نقاط مثبت:

  • طراحی چشم‌نواز
  • قابلیت حمل فوق‌العاده و راحت
  • دکمه های صاف و استفاده راحت
  • یکپارچگی کامل با سرفس پرو جدید و سرفس لپ‌تاپ

نقاط منفی:

  • به خوبی مایکروسافت آرک ماوس اِس اِی نیست
  • دقت پایین
  • سریع نبودن راست و چپ کلیک

 پس از مراسم رونمایی پرو ۷، به صورت عجیبی شاهد مجددا سه رنگ جدید دیگر برای ماوس ارک سرفیس بودیم. یعنی رنگ‌های بسیار زیبا و دلنشین بنفش یاسی یا لیلنج Lilac ، سبز سیج Sage و صورتی ملایم Soft Pink .

گفتنی است که سه رنگ جدید مذکور فقط برای ماوس ها هستند و برای کیبورد سرفیس عرضه نخواهند بود.

لذا حالا اگر رنگ اطلسی Aqua را در نظر نگیریم، دقیقا ۹ رنگ برای ماوس آرک سرفیس در بازار موجود هستند که تنوع رنگی بسیار زیبا و شیکی را ارائه می‌دهند.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *