/
/
بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس
بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس

بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس

🕑 شنبه 15 مهر 1402
فهرست مطالب

معرفی و آشنایی با قلم سرفیس مایکروسافت

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول


در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس ، می توان گفت که قلم سرفیس یک قلم دیجیتالی است که توسط مایکروسافت برای سری دستگاه های سرفیس طراحی شده و برای سیستم عامل های ویندوز ۸ /۸.۱ و ویندوز ۱۰ مایکروسافت مناسب می باشد. در ادامه با آرتل همراه شوید تا به نقد و بررسی این دستگاه بپردازیم.

تا قبل از سرفیس پرو ۳ شرکت مایکروسافت با همکاری شرکت Wacom قلم های دیجیتال خود را تولید می کرد، اما بعد از ارائه سرفیس پرو ۳ از قلمی تحت عنوان سرفیس پن رونمایی کرد. این قلم که کاملا با قلم های دیجیتالی گذشته چه از نظر دیزاین و چه از نظر کارکرد متفاوت بود، تغییری بزرگ در تاریخچه اکسسوری مایکروسافت ایجاد کرد.

تفاوت قلم مایکروسافت با اپل پنسل


در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس ، برخلاف اپل پنسل که فقط با همان مدل دستگاهی که عرضه شده قابل استفاده می باشد، سرفیس پن ها تقریبا با تمامی دستگاه ها سازگاری دارند. از مزیت های اپل پنسل توانایی تشخیص زاویه بود که با به روزرسانی این دستگاه و ورود مدل جدید آن مایکروسافت پیشتاز این عرصه شد.

محبوبیت سرفیس پن پرو ۴ و پرو ۳


سومین چیز در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس ، سرفیس پن پرو ۳ تجربه استفاده کاربران نشان می دهد که دو قلم مایکروسافت در مدل های پرو ۴ و پرو ۳ از برترین قلم های دیجیتال مایکروسافت هستند که مدت زیادی مورد استفاده طراحان Adobe بوده اند.

مشکلات اساسی سرفیس پن


در قلم های سرفیس پرو ۴ نرخ تاخیر دیجیتالی که تشخیص آن با چشم غیر مسلح به سختی امکان پذیر است برابر ۴۵ میلی ثانیه است و ارتقا آن به ۲۱ میلی ثانیه به معنای وجود سریع ترین قلم دیجیتالی است. سرفیس پن پرو ۴ می تواند تا ۱۰۲۴ درجه فشار را بر نوک خود تحمل کند که این مقدار در قلم جدید به ۴۰۹۶ ارتقا یافته!

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

قابلیت های جالب سرفیس پن


احتمالا برای شما هم اسکرین شات گرفتن و استفاده از چند دکمه همزمان کمی دشوار است به خصوص زمانی که عجله دارید یا دستتان پر است، خبر خوب این که فقط با دوبار فشار دادن دکمه این دستگاه میتوانید اسکرین شات بگیرید!
اگر هنوز سرفیس و قلم دیجیتالی خود را شخصی سازی نکرده اید و از تنظیمات اولیه دستگاه استفاه می کنید هر زمان که به OneNote نیاز داشتید فقط کافیست که دکمه قلم خود را یکبار فشار دهید.


سرفیس پن شما دست خط شما را می شناسد! در به روزرسانی سال ۲۰۱۷ این دستگاه مایکروسافت توانایی تشخیص دست خط و فشار را پیدا کردند، با توجه به فشار دست شما ضخامت خط نوشتاری تغییر می کند.
بسیاری از کاربران برای صرفه جویی در مصرف باتری سرفیس خود، دستیار هوشمند ویندوز (کورتانا) را غیرفعال می کنند. اما شما تنها با فشار دادن دکمه سرفیس پن و نگه داشتن آن می توانید این قابلیت را مجددا فعال نمایید.

همانطور که ذکر شد، صرفا به علت رقابت در عرصه جهانی تکنولوژی، عدد تأخیر دیجیتالی آن از ۴۵ میلی ثانیه که در Pro ۴ بود، به ۲۱ میلی ثانیه ارتقأ یافته است. اعدادی که شما به سختی خواهید توانست با چشم غیرمسلح آنها را تشخیص دهید؛ به طوریکه عدد ۲۱ میلی ثانیه تأخیر، به معنای وجود سریع‌ترین قلم دیجیتالی دنیا بر روی یک کامپیوتر است.

قلم Pro ۴ توانایی تشخیص عدد فوق العاده ۱۰۲۴ درجه فشار بر روی نوک خود را دارا بود که این عدد در قلم جدید، به ۴۰۹۶ درجه فشار ارتقأ یافته است. تمیز دادن اعداد فوق، حتی از مورد قبل نیز برای چشمان غیرمسلح دشوارتر است. به طوریکه به آسانی ممکن است اگر تنها با پشتوانه چنین تفاوتی برای خرید اقدام کنید، قلم Pro ۴ را به جای قلم Pro ۲۰۱۷ به شما معرفی کنند، زیرا اصلا قادر نخواهید بود تا تفاوت را تشخیص دهید.

اگرچه در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس ذکر کردیم که ارتقأ اعداد فوق، صرفا به علت رقابت، نیاز بوده‌اند.

بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس
بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس

مهمترین و تأثیرگذارترین تفاوت قلم Pro ۲۰۱۷ با قلم Pro ۴

پیش از این و در Surface Pro ۴، تنها بهانه برای مقایسه Surface Pen با Apple Pencil، در توانایی تشخیص زاویه در Apple Pencil بود. حالا قلم Surface Pro ۲۰۱۷ نیز توانایی تشخیص زاویه اعمالی بر روی نوک خود را داراست تا دیگر هیچ حرفی برای مقایسه باقی نماند.

شاید بتوان گفت که در عمل، این تنها تفاوت کاربردی قلم Pro ۲۰۱۷ با قلم Pro ۴ می‌باشد. تفاوتی که به هیچ وجه برای کاربرانی که انتظار طراحی بسیار پیشرفته از دستگاه خود ندارند، حتی به چشم هم نخواهد آمد.

اما اگر یک گرافیست حرفه‌ای هستید و شغل شما طراحی است، احتمالا در برخی موارد نیاز خواهید داشت به قلم خود زاویه دهید تا شکل کشیده شده تغییر پیدا کند. در غیر اینصورت، قلم Pro ۴ برای طراحی فوق العاده است و پیشنهاد شده از طرف شرکت Adobe.

همانطور که ذکر شد، قیمت قلم Surface Pro ۲۰۱۷، به صورت فضایی بیش از دو برابر قلم Surface Pro ۴ می‌باشد. این درحالیست که یک ویژگی بسیار کاربردی از آن حذف شده است. هر دو قلم به صورت آهنربایی به لبه سمت چپ دستگاه آویزان می‌شوند؛ اما این اتصال اصلا پایدار نیست و در چنین حالتی قلم به راحتی سقوط خواهد کرد. که در صورت این اتفاق نیز اجزای آن از نوک تا برد الکترونیکی داخل قلم آسیب خواهند دید.

حتی پیش از آهنربایی شدن قلم در Pro ۳، قسمتی از کیبورد به حالت یک نوار دقیقا متناسب با گیره قلم طراحی شده بود. یعنی یک قسمت خاص بر روی کیبورد که تنها یک کاربرد را داشت؛ نگه داری قلم. به طوریکه می‌توان توسط گیره قلم، آنرا در قسمت نواری مذکور ثابت ساخت.

این اتصال تنها در یک حالت از بین خواهد رفت؛که یعنی نابودی کیبورد!

مشخصات قلم سرفیس


Surface pen را می توانید از روش های مختلفی که وجود دارد به این دستگاه وصل نموده و از امکانات آن استفاده کنید.

مایکروسافت برای استفاده از صفحه لمسی سرفیس های خود از قلم استفاده می کند و در هر مدل جدید که تولید می شود سعی کرده است تا باگ های قبلی را برطرف نموده و نرخ تاخیر آن را کاهش دهد.

برای تنظیم کردن Surface pen نیز لازم است تا اپلیکیشن مخصوص و رسمی ویندوز ۱۰ را نصب نموده و به قسمت قلم رفته تا تنظیمات دلخواه خود برای یک بار کلیک کردن، دوبار کلیک کردن و … را اجرا کنید.

در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس قلم سرفیس به واسطه مشخصاتی که دارد، امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از مهم ترین این امکانات توانایی تشخیص دست خط و فشار وارد شده بر روی قلم است.

برای کار هایی مثل طراحی گرافیکی و خطاطی، استفاده از این قلم ها می تواند با توجه به همین ویژگی بسیار مفید و کاربردی باشد و با توجه به میزان فشاری که کاربر به آن وارد می کند، ضخامت خط تشخیص داده شود.

این قابلیت زمانی که در ویندوز ۱۰ فعال می شود و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند که کیبورد مجازی با استفاده از قلم، فعال شده باشد.

البته نکته منفی در این باره عدم پشتیبانی این قابلیت Surface pen از زبان فارسی است که می تواند کاربران فارسی زبان را از انجام این کار بی بهره سازد.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس
بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس

با قلم سرفیس به راحتی اسکرین شات بگیرید

یکی دیگر از قابلیت های ویژه ای که در Surface pen قرار داده شده است، توانایی گرفتن عکس از صفحه نمایشگر سرفیس است.

اسکرین شات در برخی از موارد بهترین و سریع ترین راه برای ذخیره اطلاعات مورد نظر در هر صفحه می باشد.

زمانی که با قلم های سرفیس کار می کنید، اگر دوبار پشت سر هم دکمه قلم را فشار دهید، از صفحه مورد نظر عکس یا اسکرین شات گرفته می شود و این تصویر در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شود.

در کنار این قابلیت شما می توانید هر زمانی که به یادداشت برداری نیاز داشتید به راحتی دکمه بالای قلم را نگه دارید و این کا را در صفحه مخصوص انجام دهید.

این موضوع زمانی جالب تر نیز می شود که بدانید در هنگام اسلیپ بودن دستگاه نیز این قابلیت کارایی خود را دارد.

همچنین در صورتی که دستیار هوشمند سرفیس را غیر فعال کرده باشید، می توانید دکمه بالای قلم را فشار داده و نگه دارید تا این قابلیت روشن و فعال شود.

تعمیر قلم های سرفیس به راحتی


در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس قبلاً و در زمان عرضه سرفیس پرو ۲ و ۳ اگر قلم شما خراب می شد، مجبور بودید آن را تعویض نمایید و این یعنی هزینه بالایی باید برای این کار پرداخت می کردید.

شرکت مایکروسافت برای برطرف کردن این مشکل، سعی کرده است تا قابلیت تعمیر را در قلم های سرفیس قرار دهد.

به همین دلیل امروزه در قلم هایی که تولید شده است می توانید به راحتی نوک قلم را تعویض نموده و از نوک های مناسب با کار خود یا سلیقه خود استفاده نمایید.

نمایندگی مایکروسافت سرفیس نیز با استفاده از تجهیزات کاملاً به روز و پیشرفته تمامی مدل های مختلف قلم سرفیس را تعمیر می کند.

ارزش خرید قلم ها سرفیس

آخرین چیز در بررسی قیمت و مشخصات قلم سرفیس اگر به عنوان طراح گرافیکی یا استفاده از طرح های مختلف هنری بر روی سرفیس خود کار می کنید، حتما بهتر است از قابلیت های مختلفی که قلم این دستگاه در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید تا سرعت و عملکرد بهتری داشته باشید.

سرفیس پن در بازار امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت مدل های مختلف سرفیس دارای قیمت تقریبی ۳.۵ میلیون تومان است.

این قیمت نه تنها برای افراد متوسط جامعه بلکه برای افراد با سطح درآمد بالای جامعه نیز اندکی غیر قابل قبول است.

البته زمانی که به امکانات این قلم و کارایی بسیار بالای آن در استفاده سریع تر و بهتر از سرفیس ها نگاهی بیاندازید قطعا متوجه ارزش اقتصادی آن خواهید شد.

به طور کلی با توجه به امکاناتی که قلم سرفیس قرار داده شده است، می توان ارزش اقتصادی بالایی برای مهندسی ساخت آن و سرعت و قابلیت های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می دهد، قائل شد و از آن به عنوان یکی از لوازم جانبی های گاربردی و با ارزش سرفیس یاد نمود.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *