/
/
تایپ کاور چیست؟ (آشنایی با کیبورد سرفیس)
کیبورد سرفیس

تایپ کاور چیست؟ (آشنایی با کیبورد سرفیس)

🕑 شنبه 15 مهر 1402
فهرست مطالب

در بررسی کیبورد سرفیس ، کیبورد سرفیس تایپ کاور سرفیس پرو و آشنایی با مشخصات آن ، این محصول از تولیدات کمپانی مایکروسافت است که نوعی کیبورد با کلید های باریک که شباهت زیادی به صفحه کلید لپ تاپ دارد. این کیبورد قابلیت اتصال مغناطیسی و سازگاری با تبلت های Surface Pro 3 تا Surface Pro 7 را دارد. تایپ کاور سرفیس در انواع شکل ها و رنگ های مختلف تولید می شود.

اما نوع استاندارد آن طراحی یکسان، کلید های میانبر یا shortcut ، کیبورد استاندارد و   touch padلمسی  دو دکمه دارند. بدلیل استفاده از این محصول،  حس لذت بخش تایپ کردن در کیبورد های کلاسیک را تجربه خواهید کرد همچنین از اسین محصول می توان برای محافظت از نمایشگر تبلت استفاده کرد. این کیبورد در ابعاد ۴.۶۵ × ۲۱۷ × ۲۹۵ میلی متر و وزن ۲۹۲ گرم تولید می شود.

کیبورد تایپ کاور سرفیس پرو ۷ و پرو ۶ یا کیبورد سرفیس پرو ۲۰۱۷ که با کد fmm-00001 شناخته می شود، مقداری با نسل قبل تفاوت دارد. در کیبورد تایپ کاورهای پرو ۲۰۱۷ کلید تنظیم نور صفحه نمایش نیز اضافه شده در صورتی که کیبورد قبلی فقط تنظیم نور کیبورد را داشت. این تغییر را می توانید بر روی دکمه F7 کیبورد مشاهده کنید، این کلید قبلا کار پرینت اسکرین را انجام می داد.

ولی حالا برای تنظیم نور صفحه کلید استفاده می شود و کلید های تنظیم نور که قبلا برای نور پس ضمینه کیبورد بود حالا نور صفحه نمایش را کنترل می کند.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

کیبورد سرفیس تایپ کاور و قیمت آن

در وحله دوم بررسی کیبورد سرفیس ، اگر یک سرفیس پرو داشته باشید برای تبدیل کردن آن به یک لپ تاپ باید یک تایپ کاور یا یک کیبورد سرفیس برایش خریداری کنید. این کیبورد می‌تواند به صورت مغناطیسی به سرفیس شما وصل شود و یک جور پوشش محافظی برای صفحه LCD سرفیس هم هست. پس به احتمال زیاد هر کسی که یک تبلت سرفیس دارد به داشتن یک تایپ کاور هم فکر می‌کند. بیایید با این سخت افزار آشنا شویم.

تایپ کاور یا همان کیبورد سرفیس پرو با ضخامت تنها ۵mm و وزن ۳۱۰ گرمی خود و پوشش پلاستیکی نرم و یا الیاف آلکانترا، تا جای ممکن همان حس مثبت کیبوردهای کلاسیک را حفظ کرده و همراه با تاچ‌پد روان، دقیق و مثال زدنی مجموعه سرفیس که با وجود ضخامت کم تایپ کاور از قابلیت کلیک نیز برخوردار است تجربه کاربری بسیار مشابه لپ تاپ‌ها را تداعی می‌کند.

تایپ کاور همانند لپ تاپ‌ها در بردارنده کلید فانکشن (Fn) جهت تغییر کاربری کلیدهای F1 تا F12 و همچنین کلیدهای میانبر و نور پس زمینه کلیدها نیز هست. شایان ذکر است عمق مسافتی که کلید‌های تایپ کاور طی می‌کنند تنها ۱mm است که این خود نشان از اوج دقت در طراحی محصولات مایکروسافت دارد.

تایپ کاور برای سرفیس (سرفیس پرو و تبلت های مایکروسافت)

در میان تایپ کاورهای مایکروسافت تنوع چندانی وجود ندارد و همه آن‌ها از نظر صفحه کلید استاندارد، تاچ پد لمسی و کلیدهای میانبر مثل هم هستند فقط از نظر رنگبندی و ظاهری با هم فرق دارند. ضمنا بعضی از تایپ کاورها را می‌شود شیب‌دار کرد تا کاربر هنگام تایپ کردن حس راحتی بیشتری داشته باشد.

 وقتی می‌گوییم اتصال تایپ کاور و سرفیس مغناطیسی است یعنی کافی است این دو وسیله را به هم نزدیک کنید تا همدیگر را جذب کنند! برای جدا کردن‌شان هم کافی است این دو را از هم دور کنید.

تایپ کاورها را می‌توان به پشت سرفیس خم کرد. به این ترتیب گاهی واقعا نیازی به جدا کردن‌شان از دستگاه هم نیست و می‌شود با وجود اتصال تایپ کاور یک تبلت هم داشت. البته کلیدهای این صفحه کلید در این حالت کار نمی‌کنند. پس خیال کاربر راحت است که با این کار اگر کلیدی هم فشرده شود اتفاقی نخواهد افتاد.

  • دکمه ها با فاصله مناسب از هم و به صورت جزیره ای کنار هم قرار گرفته اند تا کیبورد Type Cover امکان تایپ سریع و راحت تری را برای شما به نسبت تایپ کاور قبلی فراهم کند
  • قسمت لمسی یا تاچ پد Type Cover جدید مایکروسافت نسبت به مدل قبلی بزرگتر و جنس آن نیز از پلاستیک به شیشه تغییر پیدا کرده است بنابراین استفاده از تاچ پد بسیار راحت تر و لذت بخش تر شده است.
  • همچنین دکمه ها بسیار نرم تر شده است و موقع کار با آن بسیار کم صدا تر شده اند، نور پشت کلید ها هم در شب کمک شایانی به تایپ کردن می کند.
  • قسمت بالایی کیبورد با استفاده از خاصیت آهنربایی٬ به سرعت تبلت سرفیس پرو متصل می شود، این اتصال به قدری محکم است که اصلا نیازی به نگرانی برای جدا شدن تایپ کاور از تبلت نیست.
  • نوع چینش کلیدهای Type Cover به صورت QWERTY می باشد در ضمن با استفاده از نوار بالایی کیبورد می توانید به غیر از دکمه های F1-F12 به کنترل برخی از قسمت های تبلت سرفیس خود مانند تنظیم میزان نور صفحه نمایش و یا کنترل بخش مدیا و غیره بپردازید البته کیبورد جدید دارای چند دکمه جدید مانند کلید راست کلیک نیز هست.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

چگونه کیبورد تبلت سرفیس را متصل کنیم؟

کیبورد تبلت سرفیس مدل Type Cover دارای آهنربای مغناطیسی است. تنها لازم است صفحه کلید و سرفیس که همان تبلت است را به هم نزدیک کنید تا متصل شود. همچنین هنگام قطع کردن نیز دو قسمت را از هم دور کنید. از دیگر مزایای این محصول انعطاف پذیر بودن آن است. این بدان معناست که تایپ کاور را بدون جدا کردن از سرفیس به پشت آن برگردانید و دوباره از حالت تبلتی استفاده کنید. ، توجه کنید کلید ها در این حالت کار نمی کنند.

 عیب یاب در مورد تایپ کاور به چه صورت است؟

در تنظیمات پیش فرض سرفیس تاخیری در پاسخ دادن به صفحه لمسی در زمان تایپ شما وجود دارد. اگر بر حسب تصادف در موقع تایپ کردن از صفحه لمسی دست بکشید، مشاهده می کنید که نشانگر جا به جا نخواهد شد. اگر در نظر دارید که صفحه لمسی فورا به شما پاسخ دهد مثل زمانی که بازی می کنید یا از یک برنامه خاصی استفاده می کنید می توانید مانند زیر تغییرات جدید را اعمال کنید.

در ابتدا به منوی استارت بروید و از تنظیمات وارد بخش وسایل یا Devices شوید و در آن    Touchpadرا  انتخاب کنید. سپس برای تنظیم حساسیت در بخش Touchpad sensitivity یکی از گزینه های most sensitivity   یا گزینه High sensitivity  را انتخاب کنید. توجه داشته باشید زمانی که قصد تایپ کردن حجم زیادی از مطالب را دارید تنظیمات را به حالت متوسط تغییر دهید.

چرا هنگام تایپ کردن متن تایپ شده با آن چه که در صفحه نمایش می بینیم متفاوت است؟

برای حل این مشکل راه حل های متفاوتی وجود دارد که دو مورد از آن را در ادامه بررسی می کنیم.

روش اول: ابتدا باید تنظیمات مربوط به زبان را در کیبورد تبلت سرفیس مدل Type Cover  بررسی کنید. این کار در چند مرحله انجام می شود. ۱.از منوی استارت وارد تنظیمات شوید و در آن جا ساعت و زمان و سپس منطقه یا ریجن و زبان را باز کنید. ۲.در ادامه از  هماهنگی و یکسانی زبان روی صفحه کلید یا input language و زبان دستگاه سرفیس یا همان display language مطمئن شوید. بعد از آن زبان مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه option را بزنید تا از چیدمان صحیح کیبورد مطمئن شوید.

همچنین می توانید جهت بررسی وجود زبان مورد نظر خود لیست   language packرا بررسی کنید. ۳.به منظور اضافه نمودن زبان و یا تغییر بین سایر زبان ها از گزینه switch between languages یا گزینه add an input language استفاده کنید.

سایر امکانات کیبورد تبلت سرفیس مدل Type Cover

۱.صفحه لمسی کوچکی در پایین ترین قسمت کیبورد قرار دارد شامل دکمه های کلیک چپ و کلیک راست است و قابلیت لمسی را پشتیبانی می کند. ۲.کلید های میانبر یا shortcut  در این محصول عملیات متداولی مانند: پخش کننده صوتی و تصویری، قابلیت جستجو و.. را  در بر می گیرد. این کیبورد همچنین دارای کلید Fn است که با نگه داشتن همزمان آن با کلید های تابعی مانند F1 تا F12 از کلید های میانبر بیشتری استفاده خواهید کرد.

کلید نور و پس زمینه تایپ کاور

تنظیمات نور پس زمینه کیبورد را بررسی کنید. به منظور افزایش یا کاهش دادن میزان نور از کلید آن استفاده کنید. توجه کنید اگر کلیدی را نمی بیند کیبورد شما نور پس زمینه ندارد. کلید and  بر روی تایپ کاور فقط قابلیت کنترل نور پیش زمینه را دارد. در برخی از مدل های سرفیس از کلید and برای تاریک یا روشن تر کردن نمایشگر استفاده می شود.

خب به پایان بررسی کیبورد سرفیس رسیدیم برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *