/
/
مقایسه سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو X
مقایسه سرفیس پرو 7 و x

مقایسه سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو X

🕑 دوشنبه 17 مهر 1402
فهرست مطالب

در اول مقاله ی مقایسه سرفیس پرو ۷ و x باید گفت ، سرفیس پرو جدید ترین عضو خانواده مایکروسافت به شمار می رود. این دستگاه از سیستم های ۶۴ بیتی پشتیبانی کرده و با ویندوز ۸ پرو کاملاً سازگار است.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x ، خوشبختانه سرفیس پرو قابلیت سازگاری با ویندوز ۸.۱ پرو و ویندوز ۱۰ را دارا است. این دستگاه که با عنوان دستگاه های هیبریدی شناخته می شوند، در واقع تبلت هایی هستند که می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه سرفیس پرو X و سرفیس پرو ۷ بپردازیم.

۷ سال از ورود تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت به بازار می‌گذرد. این شرکت به تازگی در مراسمی در نیویورک، از نسل هفتم این محصول رونمایی کرده است. این تبلت در مقایسه با گذشته بهبودهایی را تجربه کرده و همچنین دارای یک برادر جدید است.

این شرکت در مراسم خود علاوه بر سرفیس پرو ۷، از سرفیس پرو ایکس نیز رونمایی کرد. این دستگاه ۲ در ۱ به چیپست مبتنی بر ARM مجهز شده است. در حقیقت چیپست مورد استفاده در این محصول با همکاری شرکت مایکروسافت و کوالکام توسعه یافته و بر اساس هر وات، ۳ برابر از پردازنده مورد استفاده در سرفیس پرو ۶ قدرتمندتر است.

کاربرانی که به دنبال راهی برای فرار از مشکلات ناشی از سازگاری و اجرای نرم افزارهای متفاوت هستند می توانند، یکی از نسخه های سرفیس پرو مایکروسافت را انتخاب کنند.

در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x ، در صورتی که به دستگاهی نیاز دارید که قابلیت هایی بیشتر از تبلت را برای شما به ارمغان آورده و از سیستم های رایانه اندکی نیز سبک تر باشد باید به سراغ یکی از مدل های سرفیس پرو باشید. مطمئن باشید این مدل ها می توانند پردازش های موردنظر شما را به خوبی به انجام برسانند.

مایکروسافت در مراسم ۲ ام اکتبر امسال از تبلت های جدید خود رونمایی کرد. دو مدل از تبلت های معرفی شده امسال Surface Pro X و Surface Pro 7 نام گذاری شدند.

در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x ، در سرفیس های جدید مایکروسافت درگاه USB-C تعبیه شده است. تفاوت اصلی در مقایسه این دو محصول جدید مایکروسافت این است که Surface Pro X از پردازشگر جدید کمپانی Qualcomm استفاده می کند و Surface Pro 7 از پردازنده جدید اینتل Intel استفاده می کند.

از نظر تراشه های پردازشگر به کار رفته در تبلت های جدید Microsoft پردازنده CPU اینتل گزینه مناسب تری از تراشه Qualcomm مبتنی بر ARM است.

از طرفی در پردازنده ARM برخی محدودیت ها برای برنامه نویسان وجود دارد. از طرفی طبق گزارش TheVerge سی پی یو کوالکام Qualcomm ممکن است سریع تر از CPU اینتل در برخی موارد عمل کند.

اگر شما قابلیت حمل و آسانی در جا به جایی دستگاه مد نظرتان است یقینا سرفیس پرو ایکس گزینه ی مناسب تری از سرفیس پرو 7 است. سرفیس پرو ایکس صفحه نمایش ۱۳ اینچی دارد اما ضخامت بسیار کم تری در مقایسه با Surface Pro 7 دارد.

در مقایسه قیمت Surface Pro X و Surface Pro 7 قیمت شروع سرفیس پرو ۷ از ۷۴۹ دلار شروع می شود در صورتی که برای سرفیس پرو ایکس همچین گزینه ای وجود ندارد.

از طرفی گران قیمت ترین کانفیگ این تبلت ها نیز مربوط به همان Surface Pro 7 است. تبلت سرفیس پرو ۷ با CPU اینتل Core i7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم RAM و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی به قیمت ۲ هزار و ۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

طراحی های سرفیس پرو ۷ و ایکس

در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x هر دو دارای طراحی مشابه با محصولات سری سرفیس پرو هستند. سرفیس پرو ۷ در مقایسه با نسل گذشته خود از نظر طراحی تغییرات زیادی نداشته است. این دستگاه همچنان به یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی PixelSense مجهز شده که دارای نسبت تصویر ۳:۲ و رزولوشن ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل است.

این رزولوشن و ابعاد نمایشگر باعث شده تراکم پیکسلی سرفیس پرو ۷ به ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ برسد. این تبلت مانند نسل گذشته خود در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. سرفیس پرو ایکس از نمایشگر ۱۳ اینچی PixelSense با نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد. به علت رزولوشن ۱۹۲۰ × ۲۸۸۰ پیکسلی این صفحه نمایش، شاهد تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ مشابه با سرفیس پرو ۷ هستیم.

سرفیس Pro X نسبت به برادر خود ضخامت کمتری دارد. ضخامت این تبلت برابر با ۵.۳ میلی‌متری بوده که بسیار باریک‌تر از سرفیس پرو ۷ با ضخامت ۸.۳۸ میلی‌متر است. وزن این تبلت‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و می‌توان هر دو را 772 گرم دانست.

به علت ضخامت کمتر سرفیس پرو X، انتظار می‌رود این محصول حس یک تبلت کوچکتر را نسبت به سرفیس پرو ۷ به کاربر منتقل کند. طراحی سرفیس پرو ایکس در مقایسه با برادر خود جذاب‌تر است. برای اولین بار در یک تبلت سری سرفیس و یک تبلت در جهان، شاهد امکان تغییر حافظه SSD هستیم.

در حالی که سرفیس پرو ۷ همچنان دارای کیبورد Type Cover و قلم استاندارد است، مایکروسافت برای نسخه ایکس آن یک کیبورد جدید در نظر گرفته که دارای محلی برای نگهداری قلم Slim Pen است.

راه‌های ارتباطی سرفیس پرو ۷ نسبت به گذشته بهبود داشته است. این تبلت دارای پورت‌های USB-C، USB-A، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و Surface Connect مشابه با نسل گذشته است.

سرفیس پرو ایکس از دو پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه microSIM برای پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE بهره می‌برد. در این بخش باید سرفیس پرو ایکس را برنده بدانیم چرا که ضخامت کمتری دارد، از صفحه نمایش بزرگتری بهره می‌برد و همچنین جذاب‌تر است.

تفاوت های ظاهری سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو ایکس

در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x ، اگر این دو دستگاه را در کنار یکدیگر قرار دهیم، شاهد تفاوت های فاحشی در ساختار ظاهری این دو دستگاه خواهیم بود. در واقع سرفیس پرو ۷ در مقایسه با سرفیس پرو ایکس دستگاه از مد افتاده و قدیمی تر به نظر می آید.

گویی صفحه نمایش این دستگاه بیش از حد فشرده شده است. از این گذشته سرفیس پرو X به وجود انحنا در لبه ها و طراحی باریک تر به راحتی در دست نگه داشته می شود. در واقع سرفیس پرو X در مقایسه با سرفیس پرو ۷ بیشتر احساس استفاده از یک تبلت را تداعی خواهد کرد.

باطری سرفیس پرو ۷ و x

از لحاظ باطری سرفیس پرو ۷ با ۱۳ ساعت کار روزمره و سرفیس پرو X با ۱۳.۵ ساعت نسبت به ۱۰ ساعت سرفیس پرو ۶ پیشرفت داشته اند. اما برای بررسی دقیق باید هر دو دستگاه را در کار های سنگین تست کرد.

پورت‌ها در سرفیس پرو ۷ و x

سرفیس ۷ پرو یک پورت یو اس بی A، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی مجهز شده که البته در کنار این پورت‌ها مایکرسافت پورت یواس‌بی C را نیز برای استفاده کاربران فراهم کرده.

جمع‌بندی در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x

سرفیس پرو ۷ مایکروسافت با قیمت پایه ۷۴۹ دلار وارد بازار می‌شود و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت به گونه‌ای بوده که بالاترین نسخه آن با قیمتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که خواهان خریداری کیبورد Type Cover و Surface Pen باشید،

باید صدها دلار دیگر نیز به شرکت مایکروسافت هزینه پرداخت کنید. سرفیس پرو ایکس نسبت به برادر خود قیمت بالاتری دارد. این دستگاه در نسخه پایه با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد که البته در جعبه این محصول نیز کیبورد Type Cover و یا قلم Slim حضور ندارد. این دستگاه نیز مانند سرفیس پرو ۷ در نسخه‌های مختلف به فروش می‌رسد و کاربران می‌توانند پیکربندی آن را مشخص کنند.

در نهایت به نظر می‌رسد در مقایسه سرفیس پرو ۷ و x ، سرفیس پرو ۷ به علت استفاده از پردازنده‌های سری Core اینتل در مقایسه با برادر خود عملکرد بهتری داشته باشد. در مقابل سرفیس پرو ایکس از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد و همچنین شارژدهی باتری بالاتری دارد.

نظر شما در رابطه با این دو محصول چیست؟ سرفیس پرو ۷ یا سرفیس پرو ایکس برتر است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *