/
/
بررسی سرفیس پرو 6 مایکروسافت
سرفیس پرو 6

بررسی سرفیس پرو ۶ مایکروسافت

🕑 دوشنبه 17 مهر 1402
فهرست مطالب

مقدمه در بررسی سرفیس پرو ۶

اگر به تبلت های ویندوزی که اصطلاحا به آن ها هیبریدی یا دو منظوره هم گفته می‌شود علاقه دارید، سرفیس پرو ۶ مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 6) بدون تردید یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو ۶ مایکروسافت بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

تبلت های ویندوزی همیشه طرفداران منحصر به فرد خود را داشته‌اند. به تبلت های ویندوزی که پتانسیل پردازشی بالایی دارند و از امکان اتصال کیبورد هم پشتیبانی می‌کنند، اصطلاحا تبلت هیبریدی، دو منظوره یا دو در یک هم گفته می‌شود چون این تبلت ها هم می‌توانند نقش یک تبلت و هم نقش یک لپ تاپ را در شرایط خاص ایفاء کنند.

بدون شک سری تبلت های سرفیس مایکروسافت از باکیفیت ترین تبلت های ویندوزی بازار هستند. در بین سری تبلت های ویندوزی مایکروسافت، تبلت سرفیس پرو ۶ به شدت محبوبیت دارد. مایکروسافت Surface Pro 6 در ماه اکتبر (October) سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و توانست به طرز قابل ملاحظه‌ای توجه علاقمندان به تبلت های ویندوزی را جلب کرده و آمار فروش عالی را به ثبت برساند.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

قیمت سرفیس پرو ۶

شاید مقرون به صرفه و رقابتی نباشد اما با خرید آن به یک تبلت ویندوزی کاملا خاص، حرفه‌ای و زیبا دست پیدا می‌کنید. در ادامه این مطلب اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی سرفیس پرو ۶ مایکروسافت بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این تبلت فوق‌العاده را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم.

این تبلت از نظر کانفیگ سخت افزاری شامل نسخه های مختلفی می‌شود که در بخش های مناسب در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ما در این بررسی نسخه مجهز به پردازنده Intel Core i5-8250U، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم.


نمای مقابل سرفیس پرو ۶ دقیقا همان بخشی است که طراحی آن را قدیمی جلوه می‌دهد. تبلت مایکروسافت ارتفاع (۲۹۲ دربرابر ۲۸۰.۶ میلی‌متر) و ضخامت (۸.۵ دربرابر ۵.۹ میلی‌متر) به‌مراتب بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸ دارد و حجم کلی آن نیز حدود ۴۰ درصد بیشتر از تبلت کوپرتینونشین‌ها است.

با‌این‌حال، حاشیه‌های نسبتا ضخیم اطراف نمایشگر باعث می‌شوند سرفیس پرو ۶ از پنل کوچک‌تری با ابعاد ۱۲.۳ اینچ بهره ببرد. نسبت تصویر ۳:۲ نمایشگر که به‌نوعی امضای خانواده‌ی سرفیس به‌حساب می‌آید، علاوه‌بر آنکه استاندارد ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به تولید محتوا محسوب می‌شود،

استفاده از دستگاه را نیز درمقایسه‌با نمونه‌هایی با نمایشگر عریض‌تر تسهیل می‌کند. کلیدهای پاور و کنترل صدای سرفیس پرو همانند قبل در گوشه‌ی بالا و سمت چپ (در حالت افقی) قرار دارند و دسترسی به‌ آن‌ها در هر دو وضعیت افقی و عمودی آسان است.

در وضعیتی که تمام صنعت موبایل و کامپیوتر درحال‌حرکت به‌سمت استفاده از پورت USB-C و تاندربولت ۳ است، مایکروسافت با دیده‌ی تردید به این روند می‌نگرد. از نسل ابتدایی سرفیس پرو تاکنون، درگاه‌های آن به یک پورت USB 3.0، یک پورت Mini DisplayPort، یک درگاه اختصاصی سرفیس‌کانکت (درگاه مغناطیسی برای شارژ یا اتصال سرفیس هاب)، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه تایپ‌کاور خلاصه می‌شود.

دلیل دوری‌ ردموندی‌ها از پذیرش استاندارد جدید، به پافشاری آن‌ها بر استفاده از پورت Mini DisplayPort و درگاه اختصاصی سرفیس‌کانکت درکنار محدودیت تعداد مسیرهای PCIe در پردازنده‌های کیبی‌لیک ریفرش بازمی‌گردد. از بین ۱۲ مسیر دردسترس، مایکروسافت ۴ مسیر را برای سرفیس‌کانکت و ۲ مسیر برای درگاه تایپ‌کاور و ۲ مسیر را برای حافظه‌ی SSD درنظر می‌گیرد. درضمن، ۴ مسیر باقی‌مانده نیز ازطریق پل‌جنوبی به درگاه‌های دیگر ازجمله USB 3.0 و کارت حافظه‌ی MicroSDXC تعلق دارد.

صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو۶

لپ تاپ Surface Pro 6 مجهز به صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴*۲۷۳۶ بوده و تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi را در هر اینچ مربع ارائه می دهد. پنل به کار رفته در این دستگاه از نسبت تصویر ۳:۲ بهره می برد. نسبتی که پیش از این در محصولات دیگر سری Surface و هم چنین دستگاه های مختلف iPad Pro نیز مورد استفاده قرار گرفته است .

به طور کلی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 بسیار خوب است. محتواهای به نمایش در آمده در این پنل ، شفاف و روشن بوده و از کنتراست مناسبی برخوردار است. از طرفی گوشه های تصویر در پنل پیشرو مانند دیگر لپ تاپ های دارای صفحه نمایش کوچک به تاریکی تمایل ندارد.

پوشش شیشه ای به کار رفته بر روی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 ، در صورت تابش نور مستقیم ، آن را منعکس کرده و سبب کاهش جزئیات در بخش مورد نظر خواهد شد. البته این موضوع برای تمامی لپ تاپ هایی که از پوشش شیشه ای استفاده می کنند، صادق است. در تست های انجام شده بر روی صفحه نمایش لپ تاپ Surface Pro 6 ، حداکثر روشنایی آن برابر با 422.74 نیت و حداقل روشنایی آن نیز ۰.۳۱۳۲ نیت است.

که هر دو مقدار مذکور در جایگاه خود بسیار مناسب هستند. درجه حرارت رنگ ها در پنل پیشرو بر روی عدد ۶۲۶۵K قرار گرفت. که شاید مقداری گرم به نظر برسد.

جالب است بدانید که لپ تاپ Surface Pro 6 قادر به پوشش ۹۰.۲ درصد از دامنه ی رنگ های sRGB می باشد. مقداری که برای مشاغل طراحی کارتون و هنر دیجیتال بسیار مناسب است. از طرفی دستگاه پیشرو تنها ۶۲.۴ درصد از دامنه ی رنگ های Adobe RGB و ۶۴.۲ درصد از دامنه ی رنگ های DCI P3 را پوشش می دهد. که قطعا نا امید کننده به نظر می رسد. اما بیاید صادق باشیم، لپ تاپ Surface Pro 6 حتی مجهز به کارت گرافیک اختصاصی نیز نیست.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

سرفیس پرو 6
سرفیس پرو ۶

اسپیکر سرفیس پرو ۶

سرفیس پرو ۶ در بخش اسپیکر نیز تفاوتی با گذشته ندارد و از همان اسپیکرهای استریویی بهره می‌برد که در طرفین نمایشگر جاسازی شده‌اند. این اسپیکرهای ۱.۶ واتی برای پردازش صدا از Dolby Audio Premium بهره می‌برند و بلندی صدای آن‌ها برای اتاقی کوچک کافی به‌نظر می‌رسد. ما در زومیت، از شفافیت صدای سرفیس پرو ۶ نیز راضی بودیم؛ به‌طوری که در بیشترین حجم نیز به ندرت اعوجاج صدا به‌گوش می‌رسید.

خروجی صدای سرفیس پرو ۶ رضایت‌بخش بود؛ اما به‌‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با تجربه‌ی شنیداری حاصل از اسپیکرهای چهارگانه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ مقایسه کرد. انتظار داریم ردموندی‌ها در نسخه‌ی آتی سرفیس پرو، تجربه‌ی صوتی آن را ارتقا دهند. برخلاف تبلت کوپرتینونشین‌ها، سرفیس پرو از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می برد؛ اما محل نامناسب آن در گوشه‌ی بالایی تبلت باعث می‌شود همواره سیم هدفون از دستگاه آویزان باشد.

باتری سرفیس پرو ۶

لپ تاپ Surface Pro 6 در تست Powermark موفق به ثبت زمان ۷ ساعت و ۵۵ دقیقه با روشنایی ۱۵۰ نیت گردید. تست مذکور یک شبیه ساز ۱۰ دقیقه ای مرور اینترنت و ۵ دقیقه ای تماشا محتوای چند رسانه ای است. به طور معمول ، با نوشتن چندین مقاله و گوش دادن به موسیقی و تماشا چند محتوای ویدئویی ، لپ تاپ Surface pro 6 تا ۸ ساعت قادر به شارژدهی است. که این مقدار دقیقا همان چیزی است که ما از دستگاهی همانند Surface Pro 6 انتظار داریم.

طبق گفته ی برند مایکروسافت ، این دستگاه به مدت 13 ساعت و 30 دقیقه قادر به پخش محتواهای چند رسانه ای است. اما در تست انجام شده توسط تیم ما ، مدت زمان مذکور حدود ۱ ساعت کمتر از مقداری است که مایکروسافت آن را یادآور شده است.

از طرفی لپ تاپ هیبریدی Surface Pro 6 همانند دیگر تبلت های امروزی پس از رسیدن باتری به ۱۰ درصد ظرفیت خود ،وارد حالت ذخیره ی نیرو خواهد شد. از طرفی مدت زمان شارژ مجدد باتری لپ تاپ Surface Pro 6 بسیار عالی است. به طوری که ۶۰ درصد از ظرفیت آن در طی ۱ ساعت و ۱۰۰ درصد از ظرفیت آن در طی حدود ۲ ساعت تکمیل خواهد شد.

پردازنده سرفیس پرو ۶

ما در اینجا بیشتر مدل Core i۵ سرفیس پرو را مورد بحث قرار می‌دهیم، از آنجایی که این مدل درواقع پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین دستگاه مایکروسافت است.
این پردازنده جدید نسل هشتمی اینتل، هنوز هم دقیقا همانند Surface Pro ۴ از تکنولوژی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند بدون هیچ پیشرفتی در این زمینه. اما اگر بخواهیم از پیشرفت‌های آن بگوییم، می‌بایست به دو برابر شدن حافظه Cache از ۳MB به ۶MB اشاره کنیم که باعث گران‌تر شدن آن در مقایسه با نسل‌های گذشته نیز شده است.

دیگر نکته مثبت پردازنده جدید، دو برابر شدن تعداد هسته‌های فیزیکی از دو عدد به چهار عدد می‌باشد. این تغییر بر روی قدرت پردازش تأثیر محسوسی خواهد گذاشت و می‌توان گفت در اموری که از تمام هسته‌های پردازشی استفاده می‌کنند، پرو ۶ تقریبا کمتر از دو برابر، از پرو ۲۰۱۷ قویتر است. اما مهمترین چیزی که چهار هسته‌ای شدن به Pro 6 هدیه می‌دهد، درواقع مصرف کمتر است.

به طوریکه شرکت Intel (و نه مایکروسافت) توانسته است تا کمترین بسامد پردازشی را از ۲.۶ گیگاهرتز در نسل قبلی پردازنده پرو ۲۰۱۷، به ۱.۶ گیگاهرتز در پرو ۶ برساند که تأثیر بسیار محسوس‌تری را بر روی کاهش مصرف پردازنده در مقایسه با افزایش قدرت آن خواهد گذاشت.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *