/
/
نسل دوم مایکروسافت سرفیس Duo با پشتیبانی از ۵G در راه است
سرفیس دوئو مایکروسافت

نسل دوم مایکروسافت سرفیس Duo با پشتیبانی از ۵G در راه است

🕑 شنبه 28 آبان 1401
فهرست مطالب

مایکروسافت سرفیس Duo – سرفیس دوئو مایکروسافت – اولین گوشی هوشمند تاشو اندرویدی این شرکت، پس از عرضه در ماه سپتامبر، نظرات متفاوتی را به خود جلب کرد. عده‌ای آن را یک محصول ناامید کننده می‌خواندند و عده‌ای دیگر از آن به‌عنوان بهترین فرم‌فکتور برای گوشی‌های هوشمند تاشو نام بردند. اما گویا مایکروسافت قصد دارد کم‌و‌کاستی های این محصول را در نسل دوم جبران و سرفیس Duo 2 را با ویژگی‌های جدید و پشتیبانی از ۵G به‌روز رسانی کند.

نسل اول سرفیس ‌Duo به دو نمایشگر ۵٫۶ اینچی با پنل AMOLED مجهز است که هر یک رزولوشن ۱۸۰۰ × ۱۳۵۰ را ارائه می‌کنند. زمانی که گوشی در حالت ۱۸۰ درجه باز شده باشد، این دو نمایشگر به یک نمایشگر ۸٫۱ اینچی با رزولوشن ۲۷۰۰ × ۱۸۰۰ تبدیل می‌شوند.

از جمله مشخصات دیگر سرفیس Duo می‌توان به چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵، ۶ گیگابایت حافظه رم، حافظه‌ داخلی ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایت، دو باتری با ظرفیت ۳۵۷۷ میلی‌آمپر ساعت و سیستم عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد. قلم سرفیس پن که پیش از این در تبلت‌های این خانواده حضور داشت با سرفیس Duo هم سازگار است.

این محصول برای نسخه پایه قیمتی معادل ۱۳۹۹/۹۹ دلار و برای نسخه ۲۵۶ گیگابایت معادل ۱۴۹۹/۹۹ دلار داشت که البته در حال حاضر در بعضی بازار ها کاهشی ۴۵۰ دلاری داشته است.

سرفیس دوئو مایکروسافت
سرفیس دوئو مایکروسافت

با توجه به فهرست مشاغل درخواستی که در سایت مشاغل مایکروسافت دیده شده است، مانتین ویویی‌ها قصد دارند نسل دوم این محصول را که احتمالا سرفیس ‌Duo 2 – سرفیس دوئو مایکروسافت – نام دارد با پشتیبانی از ۵G راهی بازار کنند.

در اطلاعیه از این محصول با اسم رمز Zeta یاد شده و در حالی که اطلاعیه اصلی از سایت حذف شده است، اما هنوز یک فرصت شغلی باقی‌ مانده که به یک مهندس نرم افزار و فریم‌ور برای کار در تایوان اشاره دارد.

قیمت و اطلاعات سرفیس دوئو مایکروسافت

البته مایکروسافت دیگر پذیرای درخواست‌های ارسالی برای این موقعیت شغلی نیست، اما هنوز درخواست آن موجود است و یکی از پیش‌نیازهای آن آشنایی با تکنولوژی‌های رادیویی و تلفنی ۵G اعلام شده است.

در این اطلاعیه اعلام شده است که تیم نرم٫افزاری مایکروسافت به دنبال ایجاد تجربه‌های جدید با سرفیس Duo است و این شرکت به تولید محصولاتی که چشم‌انداز مایکروسافت را نشان دهند متعهد است. بخش بنیادین استراتژی این کمپانی هم ارائه‌ی محصولاتی قدرتمند و جذاب با توانایی برآورده کردن تجربه‌ی دلخواه کاربران عنوان شده است.

از جمله مسؤولیت‌هایی که این فرصت شغلی نیاز دارد، توانایی کار در کنار تیمی از افراد حرفه‌ای است که در حال طراحی و کد نویسی درایورها و مدارهای RF هستند و تأمین فناوری‌های LTE و ۵G، ابزارهای لازم برای تولید، پروتکل‌های مودم و مجوزهای مخابراتی لازم برای سرفیس Duo – سرفیس دوئو مایکروسافت – را بر عهده دارند.

خوشبختانه آن‌طور که اعلام شده، مایکروسافت این‌بار قصد دارد از چیپست به‌روز‌تری استفاده کند و انتخابش اسنپ دراگون ۸۸۸ با معماری ۵ نانومتری است که قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۵G را هم ارائه می‌کند.

از جمله به‌روزرسانی‌های مهم‌تری که طرفداران این برند امیدوارند در نسل جدید شاهد باشند، ظرفیت باتری بیشتر و حافظه داخلی بالاتر در حد ۵۱۲ گیگابایت است. ارتقای نرم‌افزاری برای استفاده بهینه از دو نمایشگر هم موضوع دیگری است که نباید از قلم انداخت.

شاید بتوان مزیت اصلی سرفیس Duo – سرفیس دوئو مایکروسافت – نسبت به سایر گوشی‌های تاشو معروف مانند سری گلکسی Z Fold و Z Flip سامسونگ یا میت ایکس هواوی را این دانست که بر خلاف دستگاه‌های نام‌برده، محصول مایکروسافت نمایشگر تاشونده ندارد، بلکه دو نمایشگر مستقل دارد که در کنار یکدیگر و به‌صورت کتابی باز و بسته می‌شوند.

در نتیجه زمانی که گوشی بسته باشد، بدون نگرانی از آسیب به نمایشگر بیرونی، می‌توان آن را درون جیب و یا کیف و همراه با وسایل دیگر جابه‌جا کرد. استفاده از سیستم عامل اندروید به‌جای ویندوز فون منسوخ شده هم نکته‌ی مهمی است که خیال کاربران را از دسترسی به دنیای وسیعی از اپلیکیشن‌ها راحت می‌کند.

منبع: Phone Arena

شما کاربران عزیز میتوانید سایر سرفیس پرو های مایکروسافت و – سرفیس دوئو مایکروسافت – را در فروشگاه دیجی سرفیس که نمایندگی مایکروسافت سرفیس در ایران ( surface ایران ) است تهیه فرمایید.

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *