سرفیس داک چیست

سرفیس داک ۲

🕑 شنبه 15 مهر 1402
فهرست مطالب

در حال حاظر در این مقاله ، دی جی سرفیس به این مسئله می پردازد که سرفیس داک چیست . سرفیس داک ۲ که زمان زیادی از عرضه ی آن نمی گذرد تفاوت ظاهری چندانی با سرفیس داک ۱ که چند سال پیش توسط ردموندی ها عرضه شد ندارد. یکی از آنها این است که، سرفیس داک ۲ دارای چهار درگاه USB-C می باشد که دو عدد از آن‌ها جایگزین درگاه‌های مینی دیسپلی‌پورت ( Mini DisplayPort ) شده است که سرفیس داک ۱ هم دارا می باشد. همچنین سایر پورت های اضافی سرفیس داک ۲ شامل درگاه اترنت (Ethernet) ، دو درگاه USB Type-A ، جک هدفون و یک قفل Kensington می باشد.

البته باید گفت که سرفیس داک ۲ تنها با رایانه های سرفیس کار میکند چراکه تنها از طریق کابل سرفیس کانکت یا همان Surface Connect متصل می شود که همچنین طول این کابل نسبت به سری قبل افزایشه یافته است. کاربرد درگاه دایره‌ای شکل نزدیک اترنت به‌منظور تأمین انرژی سرفیس داک ۲ می باشد. سرفیس داک ۲ موقع وصل بودن به برق نه تنها می‌تواند انرژی موردنیاز چندین سرفیس را به صورت همزمان تأمین کند، بلکه قابلیت شارژ سریع را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

سرفیس داک چیست

این که سرفیس داک یکی از مهمترین و کارآمدترین لوازم جانبی سرفیس‌هاست شکی در آن نیست اما مایکروسافت در حال حاضر باید به فکر انتشار آپدیت و یا یک نمونه جدیدی از این ابزار باشد. چرا؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

آخرین نسخه از سرفیس داک دو سال پیش منتشر شده است. و اگرچه برای افرادی که می‌خواهند سرفیس‌های خود را به کامپیوتر‌های رومیزی تبدیل کنند، یا تعدادی پورت اضافی نیاز دارند توانسته کارامد و مفید باشد اما امروزه با پیشرفت‌های سخت افزاری، فنی و تکنولوژی صفحه نمایش ۴K که در سرفیس‌های جدید مشاهده ‌می‌کنیم جای خالی چند نکته کلیدی در سرفیس داک به شدت احساس می‌شود.

از داک سرفیس ، من تقریبا شش ماه یا بیشتر استفاده کردم در ابتدا برای سرفیس پرو و در حال حاضر برای سرفیس بوک ۲ از آن استفاده می‌کنم. با تمام علاقه ای که به این محصول دارم _ این وسیله به طور کلی قابل اعتماد، ساده، قابل حمل و اساسا یک وسیله کاربردی و مفید است_ دو ضعف بزرگ و چشم‌گیر در آن دیده می‌شود، یا لااقل برای زیرمجموعه‌ای از کاربران سرفیس‌ها که استفاده حرفه‌ای از آن‌ها می‌کنند این وسیله دارای ضعف‌هایی است.

سرفیس داک ۲ نسبت‌به مدل اولیه تغییرات زیادی از لحاظ ظاهری به‌خود ندیده است، ناگفته نماند ردموندی‌ها سرفیس داک ۱ را چندین سال پیش عرضه کرده بودند. در سرفیس داک ۲ شاهد چهار درگاه USB-C هستیم که دو عدد از آن‌ها جایگزین درگاه‌های مینی دیسپلی‌پورت (Mini DisplayPort) شده‌اند که پیش‌تر در سرفیس داک ۱ دیده بودیم. سرفیس داک ۲ افزون بر موارد یادشده به درگاه اترنت (Ethernet)، جک هدفون، دو درگاه USB Type-A و یک قفل Kensington مجهز شده است. 

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

سرفیس داک ۲ مایکروسافت

درگاه دایره‌ای‌شکل نزدیک اترنت به‌منظور تأمین انرژی سرفیس داک ۲ مورداستفاده قرار می‌گیرد. سرفیس داک ۲ به‌هنگام وصل بودن به برق نه‌تنها می‌تواند انرژی موردنیاز چندین سرفیس را به‌صورت همزمان تأمین کند، بلکه قابلیت شارژ سریع را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد. مایکروسافت همچنین می‌گوید که سرفیس داک ۲ نرخ انتقال داده‌ی سریع‌تری نسبت‌به نسل قبل دارد.

ناگفته نماند که سرفیس داک ۲ تنها با رایانه‌های سری سرفیس کار می‌کند، زیرا از طریق کابل سرفیس کانکت (Surface Connect) امکان استفاده از آن وجود دارد. بر اساس اعلام رسمی، طول کابل سرفیس کانکت در سرفیس داک ۲ افزایش یافته است. مایکروسافت گفته است که قصد دارد قیمت سرفیس داک ، سرفیس داک ۲ را با قیمت ۲۵۹/۹۹ دلار از تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۰ (۶ خرداد ۱۳۹۹) روانه‌ی برخی بازارهای منتخب کند. 

پورت‌هایی که سرفیس داک شامل می‌شود عبارتند از: دو پورت ویدیویی، یک پورت Gigabit Ethernet، چهار پورت USB 3.0 و یک پورت خروجی صدای ۳.۵mm است. دو سال پیش، چنین وسیله‌ای که این پورت‌ها را ارایه دهد قابل قبول بود. اما امروزه خیلی جالب به نظر نمی‌رسد.

چرا این وسیله هیچ درگاهی برای HDMI ندارد ؟ یا USB-C و مواردی دیگر؟ این داک حتی از Thunderbolt 3 هم پشتیبانی نمی‌کند. تمام این پورت‌ها امروزه کاملا استاندارد و مورد نیاز هستند.

در گذشته شاید برای اکثر کاربران سرفیس این موارد ممکن بود اصلا دیده نمی‌شدند و مورد نیاز نبودند. اما با انتشار سرفیس بوک ۲ آن‌ها دقیقا دنبال این موارد هستند و این کمبود را به خوبی در داک ارایه شده احساس می‌کنند. و مایکروسافت با هر آپدیت و انتشار جدید در سرفیس‌ها فقدان و نبود این مسئله را بیشتر آشکار می‌کند که واقعا مایه تاسف است.

سرفیس داک باید تمامی این موارد را پشتیبانی کند و حتی بعضی از آن‌ها بیشتر از یک درگاه در داک مورد نظر را باید داشته باشند،  بنابراین یک داک جدید به شدت مورد نیاز است و مایکروسافت باید هرچه زودتر این محصول را منتشر کند قبل از اینکه این مورد تبدیل به معضلی برای صاحبان سرفیس‌ها شود.

درحال حاضر سرفیس داک برای اکثر کسانی که از سرفیس استفاده می‌کنند مناسب و قابل قبول است و راه حلی مناسب برای اتصال به دستگاه‌های دیگر است. این کاملا عادلانه است اگر بگویم که داک فعلی در اکثر بخش‌ها به خوبی کار می‌کند و همچنین قابل حمل و رضایت بخش است. و به راحتی به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود و استفاده از آن آسان است.

اما کافی نیست. این وسیله دو سال پیش عرضه شده است و در دنیای تکنولوژی امروزه این دو سال یک عمر به حساب می‌آید. و همچنین کمی بد قیافه و سنگین است که مناسب زیبایی و ظرافت سرفیس‌های امروزه نیست. و شکایت‌های جزیی دیگری هم وجود دارد.

برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه دیجی سرفیس در همین وب سایت مراجعه کنید : صفحه محصول

سایت فروشگاه مایکروسافت : microsoft

امتیاز کاربران :
5/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *